10 keinoa parempaan uneen

  1. Pidä kiinni ateriarytmistä, syö ainakin aamianen, lounas ja aikainen päivällinen.
  2. Liiku säännöllisesti (katso liikuntavinkit eri doshille tästä!)
  3. Rauhoita iltasi jo klo 19-20 maissa, kuuntele Gandharva Veda musiikkia, lue, venyttele, seurustele perheen ja ystävien kanssa – iltatoiminnan on hyvä olla mahdollisimman rentouttavaa ja rauhallista.
  4. Yritä mennä nukkumaan klo 22 mennessä, Kapha-aikaan, jolloin on kehon luonnollinen rauhoittumisaika. Juuri ennen nukkumaanmenoa voit kuunnella erityistä resitaatiota, SamaVedaa.
  5. Vältä stimulantteja kuten alkoholia ja kofeiinia.relax-mgd
  6. Suosi luonnonmukaisia ja mukavia yö- ja petivaatteita.
  7. Vältä tulisia ja mausteisia ruokia päivällisellä.
  8. Älä availe työsähköposteja, tai tee muutakaan mieltä aktivoivaa illalla.
  9. Pidä makuuhuoneesi hämäränä ja rauhoittavana.
  10. Rauhallinen jalkaterien hieronta illalla voi auttaa rentoutumaan, suosittelemme Vata-hierontaöljyä iltaisin kaikille kehotyypeille!

 

Tästä pääset verkkokauppamme ”kauniita unia!” – tuotekategoriaan ja täällä lisää asiaa unesta doshien näkökulmasta!