Pikakatsaus eri öljyjen laaduista

Käytätkö öljyjä hierontaan, aromaterapiaan tai ihon hoitoon? Eri öljyillä on omat terapeuttiset laatunsa, jotka perustuvat niiden sisältämiin ravintoaineisiin ja rasvahappokoostumuksiin.

Ayurveda suosittelee öljyhierontaa osana päivittäistä rutiinia. Suosittelemme luomulaatuisia öljyjä niiden paremman koostumuksen ja puhtauden vuoksi.

Aprikoosin siemenöljy on kevyt ja helposti imeytyvä. Se sopii kaikille ihotyypeille, erityisesti ärtyneelle, herkälle ja ennenaikaisesti vanhentuneelle iholle. Se on myös erittäin sopiva kuivalle iholle. Sitä voidaan suositella vata ja pitta-tyypeille.

Argan-öljy sisältää runsaasti E-vitamiinia ja hyviä rasvahappoja. Se sopii hyvin iho-ongelmiin ja se uudistaa ihoa.

Ruusunmarjan siemenöljy on hyvin ravitseva, ja paras ikääntyneen ihon öljy. Se sopii hyvin myös couperosa-iholle. Se on myös hyvä pitta-iholle.

Avocadoöljy on hyvin ravitseva, siksi se sopi kuivalle ja ikääntyneelle iholle ja vata-ihotyypille. Avocadoöljyssä on paljon vitamiineja A, D ja E sekä lesitiiniä.

Jojobaöljy sopii kaikille iho- ja kehotyypeille. Se imeytyy hyvin ja sillä on antioksidanttisia vaikutuksia. Myös jojobaöljyä käytetään paljon ikääntyvän ihon hoitoon.

Kookosöljy sopii pitta-tyypin kuumuuteen taipuvaiselle iholle. Kookosöljy ehkäisee ryppyjä ja ihon roikkumista kasvolla ja vartalolla.

Seesamöljy on perinteinen öljyhierontaan tarkoitettu öljy. Siinä on runsaasti linolihappoja ja sillä on runsaasti antioksidatiivisia, antibakteerisia ja anti-inflammatorisia (tulehduksia estäviä) vaikutuksia. Se on hyvin ravitseva ja ehkäisee ihon kuivumista. Lisäksi se rauhoittaa tehokkaasti vataa.

Manteliöljy sopii kaikille ihotyypeille. Se on erittäin ravitseva, ja myös tehokas vatan rauhoittaja.